Rear Window / Прозорец към двора (1954) (САЩ) Филми Онлайн
Преди този филм Алфред Хичкок вече е работил с Джеймс Стюарт във Въжето през 1948 г., в който действието е концентрирано в един апартамент, а режисьорът експериментира с повествователните ограничения на 10-минутните ролки с филмова лента. Ограниченията, приложени във втория им съвместен филм Прозорец към двора, са че героят е прикован към инвалидна количка и че събитията могат да видени само от неговата гледна точка това позволява на зрителя да усети клаустрофобията, предизвикана от подобно затруднение, както и да сподели воайорските импулси на героя.
Заснет само в един добре преустроен снимачен павилион на "Paramount", филмът е не само за връзката между асът фотограф Л. Б. Джефрис и неговата приятелка – манекенката Лиса Фремон, но и за разкриването на убиеца Ларс Торвалд. През цялото време героинята на Грейс Кели и показвана като агресивната половинка от двойката, излъчваща сексуалност и предизвикваща мъжествеността на героя на Стюарт с решимостта си да го завлече пред олтара и склонността й да рискува живота си, за да задоволи любопитството му. Умело съчетание на сексуалност и напрегнат трилър, Прозорец към двора затвърждава репутацията на Хичкок като майстор на съспенса, чиито филми въздействат на много нива – от чистото развлечение до разкриването на психологически автопортрети.
"Прозорец към двора" е от най-важните филми на Хичкок. В разговорите си с Трюфо първомайсторът на съспенса признава, че е бил привлечен от чистата кинематографичност на откровено воайорската ситуация във филма. И тя, както и самото гледане на кино, включва: неподвижен човек (Джеймс Стюарт), който гледа; после това, което вижда (убийство или не); накрая реакцията му (в случая дали ще надделее външният свят или любовта, която му се предлага отвътре в лицето на Грейс Кели). Трюфо признава, че този е любимият му филм на маестрото, накрая и двамата се съгласяват, че не убийството и разбулването му са важни, а мрачно-ироничната картина на света, която се получава от сглобяването на парчетата малки истории на наблюдаващия. Rear Window / Прозорец към двора (1954)
Заснет само в един добре преустроен снимачен павилион на "Paramount", филмът е не само за връзката между асът фотограф Л. Б. Джефрис и неговата приятелка – манекенката Лиса Фремон, но и за разкриването на убиеца Ларс Торвалд. През цялото време героинята на Грейс Кели и показвана като агресивната половинка от двойката, излъчваща сексуалност и предизвикваща мъжествеността на героя на Стюарт с решимостта си да го завлече пред олтара и склонността й да рискува живота си, за да задоволи любопитството му. Умело съчетание на сексуалност и напрегнат трилър, Прозорец към двора затвърждава репутацията на Хичкок като майстор на съспенса, чиито филми въздействат на много нива – от чистото развлечение до разкриването на психологически автопортрети.
"Прозорец към двора" е от най-важните филми на Хичкок. В разговорите си с Трюфо първомайсторът на съспенса признава, че е бил привлечен от чистата кинематографичност на откровено воайорската ситуация във филма. И тя, както и самото гледане на кино, включва: неподвижен човек (Джеймс Стюарт), който гледа; после това, което вижда (убийство или не); накрая реакцията му (в случая дали ще надделее външният свят или любовта, която му се предлага отвътре в лицето на Грейс Кели). Трюфо признава, че този е любимият му филм на маестрото, накрая и двамата се съгласяват, че не убийството и разбулването му са важни, а мрачно-ироничната картина на света, която се получава от сглобяването на парчетата малки истории на наблюдаващия. Rear Window / Прозорец към двора (1954)
Сигнализирай за проблем
Режисьор:
Алфред Хичкок
В ролите:
Жанр, Година:
Дата:
2016-07-13, 7:11 PM
Време:
114 мин.
Рейтинг:
3.5 / 2
Гледан:
970

Сайтът предлага удобството да гледаш всички тези филми и сериали на устройство по ваш избор
Гледай Rear Window / Прозорец към двора (1954) (САЩ) онлайн
филми (САЩ) и нови филми 2019!